Feest! is een set met koek-, brood- en gebaksrecepten speciaal voor de feestdagen. De leerlingen leren met beslag carnavalscakejes, Oranje soezen en vakantieschnitt maken. Met filo- en bladerdeeg maken ze appelbollen, appelflappen en baklava. Ze maken kleinbrood producten zoals kerststollen, paashaantjes en vogelnestjes. En ze leren zanddeeg verwerkingen te maken zoals kerstkransjes, pepernoten en valentijnshartjes.
Elk recept wordt in 15 stappen met 15 duidelijke kleurenfoto's uitgelegd. Door de combinatie van speciale fotografie en heldere instructies kan iedere leerling zelfstandig en met plezier leren bakken.
Je kunt Feest! als opzichzelfstaande lesstof gebruiken of als thematische verrijkingsstof bij andere consumptieve methoden.
Werkboeken met doordachte extra’s De werkboeken hebben een handig formaat en een spiraalbinding. Hierdoor kunnen ze probleemloos worden opengelegd of dubbelgeslagen. De in het werkboek opgenomen leerlijnen stimuleren de groei van goede gewoontes bij de leerling. Door middel van het beeldwoordenboekleert de leerling de gebruikte materialen herkennen. Verder staat er bij elk recept een evaluatiepagina, waarop de leerling vragen kan beantwoorden over smaak, gezondheid en voedselcombinaties. En tot slot houdt de leerling d.m.v. het competentieoverzicht eenvoudig bij wat er nog geleerd moet worden. Beheerst de leerling alle competenties, beloon hem of haar dan met een gratis downloadbaar certificaat! Stuk voor stuk veelbeproefde extra’s die de motivatie van de leerling bewezen verhogen!
Werkboeken en praktijkkaarten De meeste scholen bestellen voor de leerlingen werkboeken, en voor in de klas één of meerdere kaartensets. De kaartensets kunnen dan gebruikt worden als praatplaat, of als reserve voor als een leerling zijn boek is vergeten.
Vrijblijvend 30 dagen kennismaken Een website als deze hoeft je uiteraard niet te overtuigen. We bieden je liever de mogelijkheid jezelf te overtuigen dat deze methode leerweerstand werkelijk minimaliseert. Vraag daarom vrijblijvend kennismakingsexemplaren. Kijk ze in, test ze, laat ze aan collega’s en leerlingen zien. Besluit pas dan of je ze behoudt en vervolgens betaalt, of dat je ze terugstuurt.